NUFFNANG

Friday, October 18, 2013

Inilah anak bertuah, superhero, bujang idaman

Alkisahhhh-toyyib
hahahahaaa...
Dah kata kalau dah budak namanya, tak berparut luka berdarah memang tak sah. Waktu macam ni dia memang asyik mengkaji benda-benda baru. Bulan lepas, bibir munggil pecah dan ada parut sikit... Dah kata dalam kan.. Baru ni mok tengah kemas stor lepas ayah repair mesin basuh yg terkoyak paip getahnya di bahagian dalam. Ayah buat kerja malam2, sengsiang turn mok kemas la kan... Anak bujang bertuah ni pun tolong kemas jugak hihihi... Tengah dia main sorang2 sambil mulut tu bebel merengek tetiba terus nangis kuat! Aikkkkk! masa tu daku tgh kemas kat dalam..Dah dengar nanges tu cepat2 la gi tengok. Dah bertanda kat dahi dengan kening.. Macam melecet la...

Haaaa tengok tu, sikit je. Budak kuat nanges kejap je hihihihiii

Nak tahu apa kerja yang bujang ni buat? Haaaa dia beriya nak masukkan tutup pengukus dalam bakul empat segi yang biasa kita bawak gi piknik tu.. Benda bulat nak masuk dalam benda patsegi yeeeee tak ngam toh! Bujang ni nak jugak masukkan dengan semangat waja. Yang melecet tu terkena kat bakul, terhantuk agaknya.

Bengkok dah tutup kukus mok ni dik oiii hahahaha..
Tapi loyang ni memang nipis, shima betulkan balik pakai tangan je hihi

Jumaat sebelum cuti raya haji, sebelum keluarga datang bertandang berlaku lagi tragedi ke atas anak bujang sorang nih tau... waktu petang, masa tu dia tgh main2 dengan anak bujang akak sebelah. Shima masuk sekejap je dalam rumah untuk tutup pintu takut kucing dan orang masuk hohoho...
Keluar je dak afiq ni dah takde sebelah anak jiran. Shima keluar je pagar rumah terus dengar Afiq nangis. Haaaaa dah jatuh terbongkang depan rumah jiran selang 5 rumah. Suami jiran tolong angkat dia. Masa tu nangis sikit2 je. Bila nampak mak dia terus huwaaaaaaaaaaaaaa macam apa. Shima angkat terus cek mana yang cedera. Hadoiiiii la dik.. Dahi pulak! Sekali tengok macam dah terkoyak dahi tu. Tapi cuma tergarit dengan batu aje agaknya. Lebam hijau pun dah keluar. Terus dukung dia, tapi bujang bertuah ni nak jugak naik kereta dia tu. Tamo masuk dalam rumah, nak main lagi! huhuhuhu.. Nak main macam mana dia masih menangis! Anak jiran tu tolong pegang kereta afiq masuk dalam rumah. Shima terus sapu minyak gamat.. Jiran siap offer nak gi klinik tak sebab dia ingat terkoyak, tapi shima tak gi pun..


Ni la kesan akibat dia bawa kereta mainannya dengan laju dan duduk depan betul. Bila jumpa jalan tak rata terus terbalik... Tapi tak serik lagi ni. Kalau petang2 bawa dia main memang shima pun kalah nak kejar dia. Kita lari , dia lagi laju tolak kereta huhuhuuu... Sekarang dah baik. Parut luka kuping2 tu pun dah tanggal. Lepas taruh minyak gamat, lebam hijau tu cepat aje kurang ye...

Ni la keretanya.. Shima snap ni pun jenuh nak kejar, dia dah jauh! Bertambah kurus mok dia ^_^

Dah berparut-marut ni boleh ke jadi bujang idaman....? ekekekekeke


3 comments:

syawalsimpsons said...

alahai sakitnyer tengok

Maria Firdz said...

ank bujang hero...standrd tingglkn parut.. hehe..bru macho... hehe

IntaNBerliaN said...

Ya Allah... siannya...

Nota Kaki

10m (10) 2nd pregnant (19) 2tahun (1) 6m (1) 8 bulan (1) Aidiladha (1) Aktiviti (80) al-kisah (71) Alatan (1) Anak2 Ku Sayang (112) anniversary (1) Apa2 ajer (19) Artis (4) Baby learning (19) Babyfood (21) Barang Dapur (7) Basikal (2) BBQ (2) Beg (2) Berita (12) Berkebun (1) birthday (11) Biskut Raya (1) Bulan (1) Bunga Bola (1) Burasak (2) cek-Up (2) Ceritaku (42) Coklat Cake (1) Contest (32) Cookies (2) CreamPuff (1) DIY (7) Doa (2) Donut (1) Drama (1) Fakta Plus (20) Family (35) FM (1) Fraser's Hill (7) GA (2) Gambar (2) gambar edit (7) Gelagat (1) Geram (1) Gift (1) google plus (1) Gunting Rambut (1) Hadiah (8) Halba (1) Hantaran (1) Hobi (7) Holiday (10) Iklan (2) Ilmuan (32) Info sihat (18) islamic (16) jelajah (22) JJCM (8) Jus Bidadari (1) Kalendar (1) Kami (7) Ke Mana Kita? (13) kelambu (1) Kemalangan (11) Kenduri (14) Kerepek pisang (1) Kesihatan (6) Keychain (1) KL (5) Korean (1) kuiZ (33) Lawak (3) Lirik lagu (1) Lokasi (14) Lori (1) Luahan (12) Luka (1) Lukisan (2) M.afiQ (10) makan (32) menang (7) mistik (1) Muhasabah Diri (3) my jewel of heart (1) NewBorn (5) nyummmy (12) Oat (4) Pembelajaran (3) Pemberian (1) Pendapat (5) Pendapat. FB (14) Penyakit (2) Perkembangan Aqil (1) Pesawat (1) Picnic (2) Playground (1) Pomander Ball (1) PottyTrain (1) Produk (1) Promote (3) Puding Roti (1) Ragam aqil (18) Ramadhan (13) resepi (17) Ringkasan (3) Ronda-ronda (5) Rumah (3) Sahabat (5) Segmen (1) Sekolah (2) Seni (2) Sepupu (1) sticky entry (2) Sukan (1) Susu Ibu (8) Swimming (1) Syawal (11) t (1) Tafsir Quran (1) Tag (1) Takziah (1) Talasemia (1) Tambak Pontian (1) Tanaman (1) Tanjung Emas (1) Telur (2) Terima Kasih (1) Tofu (1) TQ (3) tutorial (3) UdangGalah (1) Wean-Off (1) wedding (4) Wira SE (2) Ww (14) Zoo Melaka (1)
" Siapapun di dunia ini tidak akan terlepas daripada kesusahan. Kesusahan yang pelbagai dan berbeza diuji kepada manusia yang pelbagai latar belakang. Namun, ujian yang pelbagai itu di uji oleh Pencipta ujian yang satu. Dialah yang mencipta ujian, Dia jugalah yang mencipta penyelesaian bagi ujian itu.

Tugas kita sebagai hamba adalah menghadapi ujian itu dengan hati yang besar dan berlapang dada s
erta fikiran yang bijak. Kita perlu sentiasa bersiap sedia untuk menghadapi sebarang ujian yang bakal berlaku. Ujian tetap akan berlaku meski kita berusaha untuk menolaknya, ianya tetap akan berlaku.

Hamba yang lupa dirinya sebagai hamba, tidak bersedia untuk menerima ujian. Dalam taatnya, dengan segera dia melatah mempersoalkan kewajaran dirinya diuji "

KITA SENTIASA LAYAK UNTUK DIUJI... KERANA KITA BERSTATUS HAMBA!!!
INGAT TUH!

Nurun Nubuwah

Ya Allah! Wahai tuhan kami yg memiliki kekuatan yg agung, yg memiliki kemahuan yg abadi dan yg memiliki wajah yg mulia dan sebagai pelindung kalimat-kalimatnya, serta pengkabul doa-doa, kecerdasan Hassan dan Hussien dari jiwa yg benar, pelindung indra mereka yg melihat serta indra jin dan manusia. Dan ketika orang-orang kafir akan menggelincirkan kamu dengan penglihatan sihir mereka tatkala mereka mendengar peringatan lalu mereka berkata-kata sesungguhnya ia adalah gila. Tiadalah itu semua melainkan sebagai peringatan bagi seluruh alam. Allah yg mengabulkan doa Luqmanul Hakim dan mewariskan Sulaiman bin Daud Alaihis-salam. Ya Allah yg maha pengasih, yg memiliki singgahsana yg agung. Panjangkanlahumurku dan sihatkanlah tubuh badanku, perkenankanlah hajatku, limpahkanlah hartaku dan anak-anakku, dan berikanlah rasa cinta semua manusia kepadaku, jauhkanlah permusuhan dan pertentangan dari diriku dari semua anak cucu Adam alaihis-salam. Allah yg hidup dan perkataan itu benar atas orang-prang kafir. Dan katalah telah datang kebenaran, dan telah lenyaplah kebatilan, kerana sesungguhnya kebatilan itu pasti akan lenyap, dan Kami telah turunkan Al-quran itu sebagai penyembuh dan rahmat untuk orang-orang yg beriman. Dan orang-orang yg zalim itu tidaklah mendapat sesuatu di dunia ini melainkan kerugian.