NUFFNANG

Tuesday, November 12, 2013

CCM : Bukit Fraser - Tempat - Hari kedua II

Hari ni lambat post entry.. jam dah tunjuk pukul 1434. Lambat sebab gi daftar Kemas abg Aqil :)

Sambung cerita ^__^

Selepas kami ke Kolam Ikan, kami terus menuju ke kebun FH ni. Bersebelahan aje dengan kolam ikan.. Jalan kaki je. Macam-macam tanaman ada. Sayuran, buahan, bungaan.. Jualan pun ada. Setoberi dapat tengok aje sebab dah habis! Yang banyak, sayur..

Kobis

Pokok apa?

Ubi bit ^__^

Tengok apa?
Daku tengah tengok pokok limau kasturi yang sangat tinggi! 

Tersusun. 
Nak beli, kita boleh pilih dan orang kebun akan petikkan.

Bunga pun ada

Keadaan dalam kawasan kebun.


Daun pudina pun ada


Emak, kaklong yang membeli. Daku tidak ler hihihiii. Itupun hanya beli keledek ungu. Balik rumah boleh rebus. Makan macam tu je sebab manis keledek ungu ni.

Selesai di kebun, kami terus ke tempat VIP.. yolah tu ekekeke.. Kami singgah di banglo mewah yang boleh disewa. Kebetulan waktu tu tiada penyewa, kami pulak yang singgah, saje buat2 ambil gambar kenangan ^_^. Tapi kat luar aje. Mana boleh masuk dalam..


Ditepi banglo.. Nampak bunga aje.. kembang-kembang pulak tu.
Emak, yok la bergambo dulu =p Nak sorok roti ditangan tak sempat! hahahaha

Nilah banglo yang kami singgah. Nampak kerusi kayu sebelah kanan tu..
Disitu tempat kami bersantai macam makan dilaman rumah sendiri ^_^

Berpiknik la kami disini dengan foodz yang tak habis lagi..
Nak sewa banglo ni, RM1200 satu malam kalau tak silap daku uhuuukk!! Sanggup? Sewa apartment boleh dapat 3biji! Ada balance lagi..
Tapi memalam ada 'tukang sondol' datang singgah sebab dekat dengan hutan dan tak dipagar rapi. Boleh nampak tanah-tanih bekas di sondol 'beliau' uhuhuhu.

Berselera ehh.. Udara segar dan sejuk.
Syok tau makan ramai-ramai camni..

Lepas ni kita ke mercu tanda FH

3 comments:

+ e.z + said...

bestkan? lahai tringat kngn kami kat sana :)

+ e.z + said...

eh, ,mcm dh bc smlam, tp eB x komen eh? biar betik? hu3...
tapi mmg terbaek la... i liokeeeeeeeeeeeee berkali2... he3...
kaminyer n3 kat sini tau : http://mamaaerish.blogspot.com/search/label/Fraser%27s%20Hill
mood: gedixs nk share jugak2. boley? ;p

IntaNBerliaN said...

ubi bit? xpnh tgk pun asanya...

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nota Kaki

10m (10) 2nd pregnant (19) 2tahun (1) 6m (1) 8 bulan (1) Aidiladha (1) Aktiviti (80) al-kisah (71) Alatan (1) Anak2 Ku Sayang (112) anniversary (1) Apa2 ajer (19) Artis (4) Baby learning (19) Babyfood (21) Barang Dapur (7) Basikal (2) BBQ (2) Beg (2) Berita (12) Berkebun (1) birthday (11) Biskut Raya (1) Bulan (1) Bunga Bola (1) Burasak (2) cek-Up (2) Ceritaku (42) Coklat Cake (1) Contest (32) Cookies (2) CreamPuff (1) DIY (7) Doa (2) Donut (1) Drama (1) Fakta Plus (20) Family (35) FM (1) Fraser's Hill (7) GA (2) Gambar (2) gambar edit (7) Gelagat (1) Geram (1) Gift (1) google plus (1) Gunting Rambut (1) Hadiah (8) Halba (1) Hantaran (1) Hobi (7) Holiday (10) Iklan (2) Ilmuan (32) Info sihat (18) islamic (16) jelajah (22) JJCM (8) Jus Bidadari (1) Kalendar (1) Kami (7) Ke Mana Kita? (13) kelambu (1) Kemalangan (11) Kenduri (14) Kerepek pisang (1) Kesihatan (6) Keychain (1) KL (5) Korean (1) kuiZ (33) Lawak (3) Lirik lagu (1) Lokasi (14) Lori (1) Luahan (12) Luka (1) Lukisan (2) M.afiQ (10) makan (32) menang (7) mistik (1) Muhasabah Diri (3) my jewel of heart (1) NewBorn (5) nyummmy (12) Oat (4) Pembelajaran (3) Pemberian (1) Pendapat (5) Pendapat. FB (14) Penyakit (2) Perkembangan Aqil (1) Pesawat (1) Picnic (2) Playground (1) Pomander Ball (1) PottyTrain (1) Produk (1) Promote (3) Puding Roti (1) Ragam aqil (18) Ramadhan (13) resepi (17) Ringkasan (3) Ronda-ronda (5) Rumah (3) Sahabat (5) Segmen (1) Sekolah (2) Seni (2) Sepupu (1) sticky entry (2) Sukan (1) Susu Ibu (8) Swimming (1) Syawal (11) t (1) Tafsir Quran (1) Tag (1) Takziah (1) Talasemia (1) Tambak Pontian (1) Tanaman (1) Tanjung Emas (1) Telur (2) Terima Kasih (1) Tofu (1) TQ (3) tutorial (3) UdangGalah (1) Wean-Off (1) wedding (4) Wira SE (2) Ww (14) Zoo Melaka (1)
" Siapapun di dunia ini tidak akan terlepas daripada kesusahan. Kesusahan yang pelbagai dan berbeza diuji kepada manusia yang pelbagai latar belakang. Namun, ujian yang pelbagai itu di uji oleh Pencipta ujian yang satu. Dialah yang mencipta ujian, Dia jugalah yang mencipta penyelesaian bagi ujian itu.

Tugas kita sebagai hamba adalah menghadapi ujian itu dengan hati yang besar dan berlapang dada s
erta fikiran yang bijak. Kita perlu sentiasa bersiap sedia untuk menghadapi sebarang ujian yang bakal berlaku. Ujian tetap akan berlaku meski kita berusaha untuk menolaknya, ianya tetap akan berlaku.

Hamba yang lupa dirinya sebagai hamba, tidak bersedia untuk menerima ujian. Dalam taatnya, dengan segera dia melatah mempersoalkan kewajaran dirinya diuji "

KITA SENTIASA LAYAK UNTUK DIUJI... KERANA KITA BERSTATUS HAMBA!!!
INGAT TUH!

Nurun Nubuwah

Ya Allah! Wahai tuhan kami yg memiliki kekuatan yg agung, yg memiliki kemahuan yg abadi dan yg memiliki wajah yg mulia dan sebagai pelindung kalimat-kalimatnya, serta pengkabul doa-doa, kecerdasan Hassan dan Hussien dari jiwa yg benar, pelindung indra mereka yg melihat serta indra jin dan manusia. Dan ketika orang-orang kafir akan menggelincirkan kamu dengan penglihatan sihir mereka tatkala mereka mendengar peringatan lalu mereka berkata-kata sesungguhnya ia adalah gila. Tiadalah itu semua melainkan sebagai peringatan bagi seluruh alam. Allah yg mengabulkan doa Luqmanul Hakim dan mewariskan Sulaiman bin Daud Alaihis-salam. Ya Allah yg maha pengasih, yg memiliki singgahsana yg agung. Panjangkanlahumurku dan sihatkanlah tubuh badanku, perkenankanlah hajatku, limpahkanlah hartaku dan anak-anakku, dan berikanlah rasa cinta semua manusia kepadaku, jauhkanlah permusuhan dan pertentangan dari diriku dari semua anak cucu Adam alaihis-salam. Allah yg hidup dan perkataan itu benar atas orang-prang kafir. Dan katalah telah datang kebenaran, dan telah lenyaplah kebatilan, kerana sesungguhnya kebatilan itu pasti akan lenyap, dan Kami telah turunkan Al-quran itu sebagai penyembuh dan rahmat untuk orang-orang yg beriman. Dan orang-orang yg zalim itu tidaklah mendapat sesuatu di dunia ini melainkan kerugian.